Kies nú voor een abonnement met korting

Abonneer nú met korting

 
door

11 slimme hacks die elke zwangere vrouw moet kennen

Ben je zwanger en krijg je het knoopje van je favo spijkerbroek niet meer dicht of is je buik inmiddels zo dik dat je partner je veters moet strikken? Voor alles is een oplossing!

  1. Olie voor een jeukende huid

    Als je geliefde buikolie op is of de huid van je buik strak of droog aanvoelt of jeukt, dan is olijfolie, druivenpitolie of kokosolie een goede optie om te smeren. Pluk wat uit je keukenkastje en masseer je huid in na het douchen om ‘m lekker soepel te houden en striae te voorkomen.

    Lees ook: 13 rare hacks van ouders, die eigenlijk best briljant zijn

  2. Sneakers zonder veters

    Grote kans dat je tijdens je zwangerschap niets anders draagt dan sneakers. Oké, en slippers, maar die draag je waarschijnlijk alleen thuis of in hartje zomer. Maar als je buik steeds groter wordt, kan het strikken van de veters nogal een uitdaging worden. De oplossing: elastische veters!

    Foto: Buzzfeed
  3. Kinesiotape voor rugpijn

    Kinesiologietape wordt door sporters gebruikt om beter te herstellen na een zware inspanning, maar is ook heel handig als je zwanger bent. De tape kun je namelijk prima gebruiken in plaats van een ondersteunende buikband, maar is een stuk goedkoper. Laat je de eerste keer wel intapen door een chiropractor of fysiotherapeut en vervang de tape elke vijf dagen als dat nodig is.

  4. Knip de voorzakken uit je spijkerbroek

    Een groeiende buik hoeft je er niet van te weerhouden om in je favoriete jeans de deur uit te gaan. Gebruik deze eenvoudige tutorial om die vertrouwde spijkerbroek de komende maanden te blijven rocken.
    zwangerschapsbroek
    Foto: Libelle.be

  5. Of gebruik een elastiekje voor wat meer ruimte

    Nog een handige hack voor als je je jeans nog een tijdje aan wilt, maar het knoopje wel heel erg straks zit of zelfs niet meer dichtgaat. Haal een haarelastiekje door het knoopsgat van je jeans en wikkelt beide lussen om de knoop. Als je nog veel ruimte hebt, kun je het elastiekje ook twee keer door het knoopsgat halen. Langer shirt erover en klaar ben je.

  6. Maak een alledaagse ‘noodtas’

    We weten dat de focus ligt op het inpakken van je vluchttas, maar er zijn genoeg benodigdheden die je nodig hebt vóór De Grote Dag, vooral als je last hebt van ochtendmisselijkheid of brandend maagzuur. Vul daarom een kleine toilettas met snacks, kauwtabletten, gembersnoepjes, essentiële lavendelolie of wat je ook nodig hebt om een ​​zware dag door te komen – en bewaar het in je handtas zodat je altijd voorbereid bent. Oh en inlegkruisjes, ook altijd handig.

  7. Doe langer met je ‘gewone’ beha

    Het is niet nodig om meteen te investeren in dure zwangerschapsbeha’s. Koop in plaats daarvan een set bh-verlengers om je groeiende voorgevel op zijn plek te houden. Tot je borsten simpelweg te groot zijn geworden uiteraard, dan is het toch echt om een goede zwangerschaps-/voedingsbeha aan te schaffen.

  8. Hamster je favo cravings (in de aanbieding)

    Augurken, gemberbier, frites of ijs, bijna elke zwangere vrouw krijgt vroeg of laat last van cravings. Wat jouw ‘ding’ ook is, zorg dat je het groot inkoopt. Zo voorkom je dat je partner om drie uur ’s nachts naar het plaatselijke benzinestation moet rijden of jij zelf op pad moet.

    Goed om alvast te weten: 8 handige hacks voor de kinderwagen

  9. Voldoende vocht

    Je gaat op een gegeven moment op een punt komen in je zwangerschap waarop je zó vaak moet plassen, dat je het liefst helemaal wil stoppen met drinken. Nu is dat natuurlijk sowieso geen goed idee, maar wat je wel kunt doen is wat minder drinken en wat meer voedsel eten met een hoog watergehalte te eten, zoals komkommers, meloen en radijs.

  10. Voedingskussen om lekker te slapen

    Veel vrouwen hebben tijdens hun zwangerschap moeite met slapen, bijvoorbeeld omdat ze last hebben van hun bekken, rug, benen, knieën of gewoon geen comfortabele slaaphouding meer kunnen vinden vanwege hun dikke buik. Een voedingskussen kan uitkomst bieden. Door zijn vorm en materiaal helpt hij bepaalde delen van je lichaam extra te ondersteunen, zodat je weer lekker kunt slapen. Of in elk geval beter…

    Lees ook: Waarom een voedingskussen onmisbaar is bij het voeden én slapen

  11. Snack prepping

    We snappen het als er nachten zijn waarop je in bed móet eten. Zorg daarom altijd voor een voorraad mueslirepen of andere niet bederfelijke snacks in je nachtkastje. Als je regelmatig trek hebt in iets dat gekoeld moet worden, zoals een broodje kaas, maak het dan voordat je naar bed gaat en zet het klaar in de koelkast.

Voor als je eenmaal bevallen bent: 11 geniale ‘mom hacks’ die elke ouder wil weten

Bron: Babylist – beeld: Getty Images