Huilende kinderen niet welkom

Je hebt het vast weleens meegemaakt: een heerlijk etentje in een restaurant wordt verstoord door een huilend kind. Of het nu je eigen kind is of van een ander, het kan soms best vervelend zijn. Om dit soort situaties te voorkomen heeft een Canadese restauranteigenaar een wel heel bijzondere oplossing bedacht.

Richard Moore, de eigenaar van het restaurant Lobster Pound and Moore, heeft het zo gehad met luidruchtige kinderen dat hij een nieuwe regel opstelde: kleine schreeuwende kinderen zijn niet meer welkom in zijn restaurant.

Advertentie

Restaurant voor volwassenen

‘Wij zijn een restaurant voor volwassen die tijdens een avondje uit willen genieten van elkaar en het eten,’ laat de eigenaar van het Canadese restaurant op zijn Facebookpagina weten.

Lobster

‘Pauze voor ouders’

De beslissing van Moore viel niet bij iedereen in goede aarde. Zo waren veel klanten boos en dreigden ze om de populaire eetgelegenheid te boycotten. Terwijl andere klanten juist erg blij waren met de beslissing: ‘Niet iedere plek is bedoeld voor kinderen. Soms hebben ouders ook even een pauze nodig,’ laat een moeder weten.

‘Kleine eters met een momentje’

Vanwege de kritiek besloot Moore om de maatregel toch weer in te trekken én zijn excuses aan te bieden: ‘Ik koos de verkeerde woorden om een boodschap over te brengen die ik niet wilde,’ schreef hij. ‘Ik hou van kinderen en ik had niet het woord ‘schreeuwende’ moeten gebruiken. Ik had moeten zeggen “kleine eters die een momentje hebben”.’

Auteur: Erandi Godinez – Bron: The Daily Meal – Foto: 123rf

 

Lees ook:

Uit eten met kinderen

Opvoeden in het openbaar