fit na de bevalling
door

Nieuw op Oudersvannu.nl: gratis herstelprogramma Fit na de bevalling

Ouders van Nu heeft samen met Mom in Balance een work-outherstelprogramma ontwikkeld voor vrouwen die net bevallen zijn: Fit na de bevalling. Deze gratis online trainingen helpen je in tien weken sterker te worden, je conditie te verbeteren en geeft je ook flinke lading energie en een positieve mindset. Doe er zelf je voordeel mee of tip een vriendin.

Geen realistische voorbeelden

Als je naar celebrities kijkt, lijkt het een fluitje van een cent, dat ontzwangeren. Beyoncé had na haar tweelingzwangerschap binnen een mum van tijd weer een wespentaille en ook Doutzen Kroes danste één maand na haar bevalling al met een platte buik rond in bikini. Voor sommigen misschien jaloersmakend, maar totaal niet realistisch en ook niet persé gezond.

Weer goed in je vel

Ouders van Nu vindt het belangrijk dat je je lichaam tijd gunt om te herstellen. Zo snel mogelijk weer je oude figuur terug hebben, daar moet de focus niet op liggen. Wel op een gezond herstel en goed en energiek in je vel zitten. Vandaar de samenwerking met Mom in Balance, die al meer dan tien jaar sportprogramma’s ontwikkelt voor (aanstaande) moeders. De perfecte partner dus om dit herstelprogramma mee te ontwikkelen. Niet dat je in tien weken ontzwangerd bent, maar het geeft je hopelijk een zetje in de goede richting en biedt handvaten om op een verantwoorde manier actief te herstellen van de topprestatie die je hebt geleverd tijdens de bevalling.

Actief herstellen

Per aflevering leggen Esther van Diepen (zelf moeder van vier en oprichtster van Mom in Balance) en fysiotherapeut en Mom-in-balance trainer Eefje Melker uit hoe je met simpele work-outs en gezonde voeding het herstel na de bevalling op een verantwoorde manier kunt bevorderen. Al vanaf de eerste dagen na de bevalling kun je als je daar behoefte aan hebt – heel rustig aan – starten met Fit na de bevalling. Je krijgt per week spieroefeningen die passen bij de fase waarin je zit. De moeilijkheidsgraad van de oefeningen wordt per aflevering, dus per week, langzaam opgeschroefd.

De oefeningen zijn makkelijk thuis tussendoor te doen. Handig, want je hebt vaak maar weinig tijd met een pasgeboren baby in de buurt en bent misschien zelfs nog bedlegerig.

Inzoomen op ontzwangeren

Naast bewegen en gezonde eten is er veel aandacht voor wat ontzwangeren inhoudt en wat je kan verwachten. Met veel tips en antwoord op vragen als: hoe spaar je je rug als je de Maxi-Cosi tilt, is corrigerend ondergoed bevorderlijk voor je herstel en wanneer mag je weer met buikspieroefeningen beginnen?

Tiendelige videoserie

Deze Fit na de bevalling-serie is vanaf deze week gratis te bekijken op oudersvannu.nl/videos.

Bekijk hier de eerste aflevering van Fit na de bevalling.

Meer weten over Esther van Diepen? Ze is al zes jaar verbonden aan Ouders van Nu als bewegingsdeskundige, lees alle expertartikelen van haar hand.

Bekijk hier alle afleveringen: