door

7x slimme hacks die élke zwangere vrouw moet weten

Nog maar 10 weken zwanger en je broeken beginnen al te knellen? Kun je met een buik van 8 maanden nauwelijks meer onderscheid maken tussen je voeten en je enkels door al dat vocht? Wij hebben de oplossing. Plus vijf andere handige hacks die elke zwangere vrouw zou moeten weten.

1. Spijkerbroek te strak?

Wat heb je nodig? Je normale jeans en een haarelastiekje.

Advertentie

Wat doe je? Je haalt het haarelastiekje door het knoopsgat van je jeans en wikkelt beide lussen om de knoop. Als je nog veel ruimte hebt, kun je het elastiekje ook twee keer door het knoopsgat halen.

Voila! Je strakke jeans zit weer als gegoten. Combineer je jeans met een wat langer shirt en niemand ziet dat je knoop eigenlijk nog open staat. En hoewel deze truc geweldig is voor het eerste trimester, kan je deze hack je hele zwangerschap blijven gebruiken, afhankelijk van hoe snel je buik groeit natuurlijk.

Onmisbaar: dé perfecte zwangerschapsbroek


Foto: DIY Maternity

2. Groeiende borsten

Wat heb je nodig? Een textielzaak, een winkel met naaispullen of een lingeriezaak.

Wat doe je? Je koopt een verlengstuk voor je bh.

Voila! Je gewone bh kan nét even wat langer mee. Natuurlijk kun je dit niet 9 maanden volhouden, maar net als het haarelastiekje geeft zo’n verlengstuk je iets meer tijd in je ‘eigen’ kleren.

Handig! Zo koop je een goede zwangerschapsbeha

<
Foto: Aimee Avondkleding

3. In de tang

Wat heb je nodig? Een grijper, verkrijgbaar bij thuiszorgwinkels.

Wat doe je? Leg de tang naast je als je in bad/bed/bank ligt. Of onder de douche staat.

Voila! Geheid dat je een keer de fles shampoo laat vallen of je je tas nodig hebt die echt behoorlijk buiten je bereik staat. Of je wilt je partner eigenlijk met een kussen op zijn hoofd slaan, maar hebt er de kracht niet meer voor. Met zo’n (verlengde) tang krijg je het toch voor elkaar. PS Werkt ook heel goed als je niet (meer) zwanger bent.

4. Slaap zacht

Wat heb je nodig? Een opblaasband (voor in het zwembad inderdaad) of – als je een luxepaardje bent – zijden beddengoed.

Wat doe je? Laat je partner de band opblazen, dan wel je beddengoed vervangen.

Voila! Met de band kun je ein-de-lijk weer op je buik liggen. Heerlijk om je rug wat te ontzien. En met het zijden (gladde, koele) overtrek wordt het een stukje makkelijker om je om te draaien. Laten we wel wezen: dat is aan het eindevan je zwangerschap een work-out op zich.

Tip! Voedingskussen: onmisbaar bij het voeden én slapen

Een bericht gedeeld door Ange (@spyc_red) op

5. Afkoelen maar

Wat heb je nodig? Een koelkast en je bh.

Wat doe je? Leg de bh in de koelkast.

Voila! Je pijnlijke gezwollen borsten krijgen verlichting op de warmste dagen van het jaar.

6. Geen strik erin

Wat heb je nodig? Zelfstrikkende schoenveters (te koop bij de schoenmaker of online).

Wat doe je? Vervang de gewone veters van je sneakers door deze exemplaren.

Voila! Geen gehannes meer om je schoenveters te strikken. Houd je veel vocht vast, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om extra lange schoenveters in je schoenen te doen.


Foto: Bol.com

7. Verlicht je voeten

Wat heb je nodig? Een afwasteil en een paar liter tonic.

Wat doe je? Giet de tonic in de teil (helaas, dit wordt geen gin-tonic, nog even volhouden). Zet de teil voor je lievelingsstoel, ga zitten en doe je voeten in de tonic.

Voila! De kinine in de frisdrank helpt tegen de zwelling van je voeten en de bubbeltjes zijn een prettige mini-massage. Spoel je voeten wel even af na afloop, anders wordt het een plakbende.


Foto: All Healthy News

 

Bron: Purewow, Babylist, Buzzfeed, Little Things. Beeld: Shutterstock.