Mijn Ouders van Nu
Service
- Klantenservice
Ouders van Nu is de afgelopen jaren regelmatig in de prijzen gevallen. Benieuwd naar onze successen? Hieronder vind je een overzicht.
Ouders van Nu is al 55 jaar het meest deskundige, betrouwbare multimediale platform (print & online) voor alle (aanstaande) ouders in Nederland met vragen over gezin, opvoeding en de ontwikkeling van kinderen, van kinderwens tot kleuterklas. Zo staat Ouders van Nu (na de NPO en NOS) in de top 3 van de most trustworthy brands in het BrandZ top 100 most value brands. En uit recent onderzoek van Ipsos in 2018 blijkt dat 69% van de Nederlanders informatie van Ouders van Nu als zeer betrouwbaar ervaart.
Waar Ouders van Nu ook trots op is, is dat we onze autoriteit kunnen inzetten voor maatschappelijke belangen. Zoals onze Papa Petitie en met de campagne Goed onderwijs, ik teken ervoor! kwamen we in het nieuws.
Ouders van Nu staat in de top 3 van de most trustworthy brands in het BrandZ top 100 most value brands. Dit staat ze samen met NOS en NPO 1. En uit recent onderzoek van Ipsos in 2018 blijkt dat 69% van de Nederlanders informatie van Ouders van Nu als zeer betrouwbaar ervaart.
De Zwangerbox en het Babycadeau
De Zwangerbox heeft een compleet nieuwe uitstraling én dus een ander formaat. Het is een stevige bewaarbox met daarin de nieuwste editie van het Ouders van Nu Zwanger magazine, exclusieve kortingen en een handig cadeau.
Na de geboorte van de baby worden nieuwe ouders gefeliciteerd met het Ouders van Nu Babycadeau, voorheen de Ouders van Nu Babybox. Het Babycadeau wordt ook thuisbezorgd door de brievenbus en bevat onder andere exclusieve hoge kortingen en de nieuwe dubbelzijdige Ouders van Nu Groeimeter die je kunt personaliseren.
Goed onderwijs, ik teken ervoor
Met de campagne Goed onderwijs, ik teken ervoor! kwam Ouders van Nu in het nieuws om de acties in het onderwijs te steunen. Om de politiek ervan te overtuigen dat de kwaliteit van het onderwijs omhoog moet, hebben Ouders van Nu en de Algemene Onderwijsbond (AOB) de handen ineengeslagen.
Ze organiseerden twee weken voor de onderwijsstaking een petitie- en een tekeningenactie. Op de dag van de staking zetten Ouders van Nu en de AOB een glazen pop-up klas op het Binnenhof en gaf Meester Jesper (bekend van Spotify) een les. Het ‘lokaal’ zat vol met leerlingen en diverse politici, om te laten zien hoe vol de klassen zijn. Rob Jetten van D66 nam de 45.000 handtekeningen en de 4.000 getekende kinderhandjes in ontvangst. Hij beloofde ze uit te strooien op het bureau van minister Slob van Onderwijs. De ludieke actie leverde uiteraard media-attentie op, in geld vertaald bedroeg de mediawaarde zo’n € 90.000.
Newborn In de Wolken-kledingpakket
Ouders van Nu lanceerde in 2019 een nieuwe kledinglijn voor pasgeboren baby’s. De genderneutrale set is gemaakt van zacht, verantwoord geproduceerd biokatoen én zit vol met slimmigheden die het leven van ouders makkelijker maakt. En daar is veel behoefte aan, bleek uit onderzoek van Ouders van Nu.
In de wolken Festival
Het In de wolken Festival is een succesvol evenement voor zwangeren (en hun partners!) en ouders met een pasgeboren baby. De twee edities in 2018 en in 2019 trokken dit zo'n 16.900 bezoekers (!). Het festival ook heel leuk voor vriendinnen, zussen en (aanstaande) oma’s. En natuurlijk worden mannen niet vergeten. Voor hen zijn er o.a. speciale workshops en masterclasses van onze experts.
Papa Petitie
Ouders van Nu zet haar autoriteit graag in voor maatschappelijke belangen. Zoals de Papa Petitie in 2015 waarmee gepleit werd voor langer kraam- en ouderschapsverlof voor vaders/partners. Meer dan 40.000 mensen hebben hier hun handtekening onder gezet.
KIJK Ouders van Nu
KIJK Ouders van Nu, een soort Netflix voor jonge ouders, in samenwerking met SBS.
Mercurs
Ouders van Nu werd in de volgende categorieën genomineerd voor:
Merkinnovatie van het Jaar, met: KIJK Ouders van Nu
Marketingactie van het Jaar, met: Papa-petitie
Hoofdredacteur van het Jaar, Hilde Tholen
De lancering van het jaar werd in 2015 gewonnen door ‘Naar School‘ van Ouders van Nu. Het nieuwe kwartaalblad richt zich op ouders met kinderen in de leeftijd tot 12 die alles willen weten over de stap naar en de tijd op de basisschool. Naar School is net zo crossmediaal opgezet als Ouders van Nu. Ieder kwartaal versturen we een nieuwsbrief, en we hebben de schooltas.
Crossmediaal platform
Deze maand transformeerde Ouders van Nu van printtitel naar een groot crossmediaal platform, inclusief diensten als de Zwanger- en de Babybox, de Voordeelpas, diverse apps, nieuwsbrieven en een responsive website. De merken Felicitas, de Jonge Gezinnen Voordeelpas en de site Jongegezinnen.nl gingen verder onder de paraplu van Ouders van Nu, waarbij het tijdschrift een belangrijke rol blijft spelen.
In de loop der jaren is er samengewerkt met verschillende (bekende) columnisten, bloggers en opvoedkundigen onder wie: