Verloftips

Verloftips

Hoofdredacteur Hilde Tholen is met verlof en dat wordt gevierd! Kijk mee in haar plog.

Voor veel dingen geldt dat je er beter in wordt als je ze vaker doet. Voor mij geldt dat ook voor het genieten van zwangerschapsverlof. In de maand verlof voordat Feike kwam, was ik vooral bezig met regel- en rommeldingen. Dagen vlogen al poetsend, strijkend en vooral wachtend voorbij. En achteraf baalde ik dat ik niet wat meer had genoten. Bij Dries nam ik al iets meer tijd voor mezelf, maar voelde ik me wel weer schuldig als ik Feike een hele dag naar de opvang bracht om vervolgens met een kop thee een Netflix-serie te kijken. Deze (waarschijnlijk) laatste keer heb ik me voorgenomen alles uit mijn verlof te halen wat erin zit.

Advertentie

Hier mijn verloftips na twee weken thuis (in willekeurige volgorde):

  1. Dikke buik, dik boek. Lezen met een baby werkt (bij mij) niet. Daarom nu nog even tijd voor wat boeken en bladen.

  2. Float! Een uitvinding voor zwangeren. Doordat je drijft in warm, zout water valt alle druk op je lichaam weg. Je baby wordt heel actief en jijzelf ontspannen. Een uur floaten staat voor vijf uur slaap. #floatcenter

  3. Blijf in beweging. Zelf zwem ik nu twee keer per week in het buitenbad om de hoek. Maar Mom in Balance, yoga of welke sport dan ook is heerlijk!

    A dive a day keeps the docter away.. Leve de zomerzwangerschap! #instabielebekken #zwanger #ochtendduik

    A photo posted by Hilde Tholen (@hildetholen) on

  4. Trakteer jezelf. Bijvoorbeeld op een ijsje. Of op nieuwe schoenen…

    Verloftip dag 3; tracteer jezelf op een ijsje! #zwanger #oudersvannu #notsohealthypregnancy #tijdvooreenijsje

    A photo posted by Hilde Tholen (@hildetholen) on

  5. Even ontspannen met een zwangerschapsmassage! Er zijn steeds meer massagestudio’s die zich richten op zwangeren. In de massagetafels zit een gat voor je buik. #mamalogisch

  6. Tel af en geniet van elke dag! Bijvoorbeeld met de Zwanger-scheurkalender van Ouders van Nu (te koop via onze shop)

  7. Weinig zo ontspannend als het bakken van een taart.

  8. Gun je kinderen nog een kappersbeurt voor de baby komt.

  9. Spreek af met vriendinnen.

    Verloftip dag 10; avondje eten met vriendinnen. #zwanger #verloftip #happypregnancy

    Een foto die is geplaatst door Hilde Tholen (@hildetholen) op

  10. Gun jezelf een gezichtsbehandeling. Ik heb een zwangerschapsmasker gekregen van de zon. Dankzij een behandeling met @Lycogel en @Dermaquest is het al een stuk minder.

  11. Je bent nooit te zwanger voor een verkleedfeestje.

    Je bent nooit te zwanger voor een verkleedfeestje.. #zwanger #verloftip #dag13 #latergram

    Een foto die is geplaatst door Hilde Tholen (@hildetholen) op

  12. Laat familie en vrienden de naam, geboortedatum (en eventueel het geslacht) voorspellen. Bijvoorbeeld met deze leuke kaartjes van @loveletterpress.

  13. Neem je kinderen (als je die al hebt) een keer mee naar de verloskundige. Feike kon niet wachten om op het knopje te drukken en dan het hartje van de baby te horen.

  14. Dit verlof mag van mij eeuwig duren! Sowieso is verlof in de zomer ook echt een tip op zich (al laat zich dat helaas vaak niet zo plannen). Hopelijk blijf ik me de komende twee weken zo goed voelen en komen er nog veel tips bij!

Hilde Tholen

Hilde Tholen is 40, hoofdredacteur van Ouders van Nu, woont samen met Hein, Feike (4), Dries (2,5) en baby Calle in Haarlem. Ze is altijd op zoek naar balans (in alles) en positief nieuws.