Deze babynamen verhogen de kans op een succesvol kind

Deze babynamen verhogen de kans op een succesvol kind

Je wilt natuurlijk het liefst dat je kind later gelukkig én succesvol is. Maar hoe zorg je hiervoor? Als we wetenschappers moeten geloven begint het al bij het verzinnen van de naam van je kind. Daarom hier wat tips!

1. Een makkelijk uit te spreken naam is goed voor populariteit

Kinderen met een makkelijke naam worden een stuk leuker gevonden dan kinderen met een lastige naam. Dit blijkt uit een onderzoek van de New York University (2011).

shutterstock_137446895

2. De voorletter van je tweede naam gebruiken verhoogt je status

Als we wetenschappers moeten geloven kun je je beter voorstellen als ‘Lisa R. Bodegraven’ dan ‘Lisa Bodegraven.’ Hoe meer initialen, hoe groter de vermeende status en succes.

shutterstock_366976796

3. Impuls-aankoper

Begint je achternaam met een van de laatste letters van het alfabet? Dan is de kans groter dat je een impuls-aankoper bent. Er is namelijk onderzoek gedaan naar de relatie tussen iemands achternaam en de mate waarin mensen zich schuldig maken aan impulsaankopen. Wat blijkt? Mensen wiens naam begint met een van de laatste letters van het alfabet zouden vatbaarder zijn voor speciale acties en aanbiedingen.

shutterstock_113865355

4. Jongens met meisjesnamen worden eerder van school gestuurd

Tot die conclusie kwam een professor aan de Universiteit van Florida. Van 1996 tot 2000 deed deze professor onderzoek naar het gedrag van jongens. Wat bleek? Jongens met meisjesnamen misdroegen zich vaker op school en werden ook vaker van school gestuurd. Daarnaast deden ze het ook nog eens slechter qua prestaties. Vooral jongens met namen als Alexis, Courtney, Shannon, Kelly, Shelby en Ashley moesten het ontgelden.

shutterstock_148530896

5. Mannen met een korte naam zijn succesvoller

Mannen met namen als Bob, Jack en Bruce zijn vaker CEO’s van grote bedrijven dan mannen met namen als Christiaan, Alexander en Sebastiaan. Hoe minder lettergrepen, hoe hoger de positie van de man. Dit blijkt uit een analyse van LinkedIn in 2011.

shutterstock_323346620